גלוטן (רגישות) - צליאק·מיקרוביום - פרוביוטיקה·פרוביוטיקה

צליאק (רגישות לגלוטן) – פרוביוטיקה

אנשים המאובחנים כחולי צליאק (רגישות לגלוטן, חלבון החיטה) מכילים מגוון קטן יותר של חיידקים טובים וגם אם הם צמדים לתפריט נטול גלוטן הם לא באמת מצליחים לשנות לטובה את המאזן של החיידקים הטובים, ובמיוחד ממשפחת ביפידום, שיודעים לפרק את הגלוטן
מחקר ממרץ 2020 שפורסם בג'ורנל הרפואי ACS Publications בחן אילו מבין חיידקי המעיים יכולים לפרק את הגלוטן עם כמה שפחות תוצרת שמזיקה למעיים.
הם לקחו 4 שרשראות ממשפחת ביפידום והניחו אותם על מצע של קמח חיטה בנפרד ובקבוצה. והם ראו שהשרשרת של ביפידום לונגום פירקו את הגלוטן לרכיבים בצורה הטובה ביותר.

Humans have many types of bacteria living in their digestive systems, but those with celiac disease have altered levels of "beneficial" and "harmful" gut bacteria. And even if they stick to a strict gluten-free diet, celiac disease patients typically cannot reestablish an ideal gut microbiome on their own. In particular, the levels of bacteria in the Bifidobacteria family are lower in those with the condition than in healthy individuals. These bacteria can chop up gluten proteins into smaller fragments that are not as triggering or damaging in patients
The researchers extracted gluten proteins from wheat flour and cultivated four strains of the Bifidobacteria family, both separately and in one large group. In an artificial intestinal environment, B. longum chopped up gluten proteins into the most fragments, compared to the other strains and the mixture of all four strains. From there, the team analyzed the cytotoxic and inflammatory responses to the various peptides, and found that those from the B. longum strain caused the least harm to intestinal cells in petri dishes.by human cells

למחקר הזה 2 משמעויות: באחת היא שפרוביוטיקה שמכילה את השרשרת ביפידום לונגום יכולה לסייע לאנשים עם רגישות לגלוטן, במניעת תהליכי דלקת מעי… והשניה היא שגלוטן הוא חלבון שיכול לייצר בעיות אצל כולם גם אם חיידקים אלה נמצאים במעיים… את זה ניתן להבין מהביטוי "caused the least harm", כלומר גרמו להכי פחות נזק, כלומר עדין קיים נזק!

איך שומרים על מיקרוביום מגוון ובריא?
תזונה מגוונת מבוססת צומח (כל הצבעים, כל הטעמים, כל המרקמים), כל המשפחות (פירות וירקות עם קליפה, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, זרעים ונבטים) וגם בתוך המשפחות לגוון לדוגמה: ירוקים זה לא רק חסה ופטרוזיליה… זה גם מנגולד, רוקט, רוקולה, תרד, סלרי, בזיליקום, נענע ועוד ועוד… עדשים זה גם ירוק, צהוב, כתום, חום, שחור, קטניות יש עשרות סוגים…כאשר יש סייג אחד… מה שלא עושה טוב… מורידים! 
ולהמנע ממגע וצריכה של:
הרבה מאוד תרופות משנות לרעה את הרכב המיקרוביום ובמיוחד אנטיביוטיקה.
השילוב של תרופות עם חשיפה לתעשיות מזהמות הוא המקור לכל הסיבוכים והמוות
מונסנטו – גלייפוסט – מיקרוביום
מיקרוביום פתלאטים ו'חומרים אורגניים מופלרים' (PFASs)
תרכובות משבשות מערכת אנדוקרינולוגית (EDC's) – והקשר לסיבוכים של מחלות זיהומיות לרבות קוביד-19
מזון מעובד [2][3][4][5]/ מסוכר

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s