אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·אסתמה·הומאופתיה·ויטמין D·חלב ומוצריו·יוגה·כורכום·מגנזיום·מיקרוביום - פרוביוטיקה·משפחת המצליבים·פתלאטים·קצח·רפואה סינית·תה ירוק·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

תזונה מבוססת צומח – אסתמה

אסתמה (קצרת/ גנחת) היא מחלה דלקתית כרונית של דרכי הנשימה. מאופיינת בהתקפי היצרות של הסימפונות. היצרות זו גורמת לקשיי נשימה, ל"צפצופים" בנשימה, לחרחורים, ללחץ בחזה ולשיעול עם או בלי ליחה.
כאשר הגוף נחשף לחומרים שאליהם הוא רגיש, מתחילים תהליכים דלקתיים בצינורות הנשימה, שהינם התקף האסתמה. עיקר ביטויים בהיצרות הסמפונות, בהתכווצות של השרירים העוטפים את הסמפונות ובייצור מוגבר של כיח או ליחה המקשים על הנשימה.
הגורמים השכיחים ביותר להתקף אסתמה הם קרדית אבק הבית, קשקשת והפרשות של בעלי חיים, אבקני צמחים, עשן סיגריות, זיהום אוויר, אוויר קר, מחלות בדרכי הנשימה ודלקות בבית החזה.
אסתמה היא אחת המחלות הכרוניות השכיחות ביותר בעולם, ושכיחותה, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, הולכת וגוברת. כמחצית מ-300 מיליון חולי האסתמה בעולם משתייכים לקבוצה צעירה זו.

במחקר הבא שפורסם במרץ 2020 בג'ורנל הרפואי Nutrition Reviews מציג את היתרונות של תזונה מבוססת צומח בקשר לאסתמה וגם את הגורמים שמעלים סיכון להתקפי אסתמה.
לתזונה המערבית יש חלק ניכר בתחלואה של אסתמה. ההמלצה היא להרבות יותר בפירות וירקות, דגנים וקטניות ולהמעיט במזונות עתירי שומן רווי שמקורן מהחי ומוצרי חלב.
מומלץ להרבות בתזונה עשירה בנוגדי חמצון, סיבים וחומצות שומן רב בלתי רוויות, ויטמין די שמשפיעים על מערכת החיסון ועוזרים לנהל טוב יותר את האסתמה

The prevalence of asthma has risen in recent decades. As Western dietary patterns have become more pervasive, asthma prevalence has increased. Most Americans do not meet the daily recommended fruit or vegetable intake and exceed the recommendations for limiting saturated fat. Thus, recommendations to increase fruit and vegetable consumption, while decreasing saturated fat and dairy intake, are supported by the current literature. Mediterranean and vegan diets emphasizing the consumption of fruits, vegetables, grains, and legumes, while reducing or eliminating animal products, might reduce the risk of asthma development and exacerbation. Fruit and vegetable intake has been associated with reduced asthma risk and better asthma control, while dairy consumption is associated with increased risk and might exacerbate asthmatic symptoms. Dietary components such as antioxidants, fiber, polyunsaturated fatty acids, total and saturated fat, and vitamin D consumption likely affect immune pathways involved in the pathophysiology of asthma

מחקרים נוספים מהעבר, שמאשרים שתזונה מבוססת צומח משפרת מצבים של אסתמה [1] [2] [3]

דברים נוספים שמיטיבים עם אסתמה:

  • ויטמין די – [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
  • מגנזיום – [1] [2]
  • אומגה 3 – [1] [2] [גם בזמן הריון 3]
  • אבץ – [1]
  • קצח – [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]
  • כורכום – [1] [2] [3] [4] [5] [6]
  • ג'ינג'ר – [1]
  • פטרית קורדיספס – [1] [2]
  • ג'ינקו בילובה – [1]
  • ג'ינסנג קוראני – [1]
  • תה ירוק – [1] [2]
  • ליקוריץ – [1]
  • סולפוראפן (מצליבים) – [1] [2]
  • קוורצטין – [1]
  • ליקופן – [1]
  • (genistein and puerarin) סויה – [1] [2]
  • פרוביוטיקה – [1] [2] [3] [4] [5]
  • דיקור – [1] [2] [3] [4]
  • הומיאופתיה – [1] [2]
  • יוגה – [1] [2] [3] [4]

דברים שמומלץ להמנע מהם:

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s