אגוזים ושקדים·אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·גדילן·ויטמין D·זעפרן·כבד שומני·כורכום·מורינגה אוליפרה·מיקרוביום - פרוביוטיקה·משפחת המצליבים·נוגדי חמצון·ספירולינה·עשב שעורה·קצח·שוקולד - קקאו·שמן זית·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

תזונה מבוססת צומח – כבד שומני מניעה וטיפול

כבד שומני שאינו נובע מצריכת אלכוהול (NAFLD) מאופיין בהצטברות שומן בתאי הכבד החורגת מהכמות הנורמלית (עד 5%), ומתרחשת כאשר, מסיבות שונות, כמות השומן הנכנסת לכבד עולה על כמות השומן היוצאת ממנו.
סוג השומן העיקרי המצטבר בכבד הוא טריגליצרידים, אך לעיתים יש גם הצטברות של סוגי שומן אחרים כולל כולסטרול.
מחקרים מראים גם קשר לצריכה של חלבון מהחי' לאכילה מרובה של סוכר [1] [2] [3] [4] ולהמצאות גבוה של BPA (ביספינול איי) [1] [2] [3]

שכיחות NAFLD באוכלוסייה הכללית היא 20% ואילו אצל בעלי עודף משקל עולה השכיחות ל- 50%-90% כתלות במידת עודף המשקל.
לרוב החולים, אין כל תסמין של מחלה והם אינם מודעים לה (וזה החלק הלא טוב של המחלה). לעתים יש תחושת עייפות מוגברת או אי נוחות בצד הימני של הבטן.

כבד שומני הוא חלק מ"סינדרום התנגודת לאינסולין"… תאי הגוף אינם מגיבים לכמות הרגילה של אינסולין שהגוף מפריש, כפי שמתרחש בתפקוד נורמלי, וכתוצאה מכך יש עליה ברמות הסוכר והשומנים בדם. עודפי השומן מן הדם מגיעים לכבד ומצטברים בתוכו.
הטיפול הקונבנציונלי יציע לרוב תרופות כמו סטטינים.

במחקר שפורסם בפברואר 2020 בג'ורנל הרפואי Hepatology מראים איך חומר שנקרא אינדול, שנוצר בית היתר על ידי חיידקי המעיים מחומצת אמינו טריפטופן, אך קיים הרבה גם במשפחת המצליבים (כרוב, כרובית, כרוב ניצנים, ברוקולי, קייל) מונע כבד שומני ומשפר את הבריאות של אותם חולים.

Based on this research, we believe healthy foods with high capacity for indole production are essential for preventing NAFLD and are beneficial for improving the health of those with it

וכמו כן שיש לשים דגש עתידי גם על הקשר שבין החיידקים הטובים לכבד בריא

The link between the gut and the liver adds another layer of complexity to studies on non-alcoholic fatty liver disease, and future studies are very much needed to fully understand the role of indole

מחקר חדש מיוני 2020 שפורסם בג'ורנל הרפואי nature metabolism בחן פן נוסף של חיידקי המעיים במניעת כבד שומני, על ידי כך שמפרק פרוקטוז, שעודף שלו גורם לכבד לייצר יותר שומן… תהליך שנקרא ליפוגנזיס.
פרוקטוז נקרא סוכר פירות, אבל כשאוכלים את כל הפרי הפרוקטוז אינו מגיע למחזור הדם כמו למשל משתיה של משקאות ממותקים בפרוקטוז.

What we discovered and show here is that, after you eat or drink fructose, the gut actually consumes the fructose first — helping to protect the liver from fructose-induced damage
 When large quantities of fructose reach the liver, the liver uses excess fructose to create fat, a process called lipogenesis
In addition, the team showed the same amount of fructose is more likely to result in the development of fatty liver when its consumed via a beverage versus food

דברים נוספים שכדאי לחשוב עליהם בקשר לכבד שומני

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s