דלקות פרקים·טרשת עורקים·לחץ דם גבוה·מחלות אוטואימוניות·מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·מערכת חיסון·נוגדי חמצון·סוכרת·סרטן ומניעה·שבץ מוחי·תה ירוק

שתיית תה ירוק – חיים יותר ומורידים סיכון למוות מכל המחלות

תה ירוק מורכב בעיקר מנוגדי חמצון מסוג פוליפנולים (~90%): קטכינים כאשר הנפוץ ביותר (50-80%) אפי-גאלו-קטכין-גאלאט (EGCG), פלבנולים (מיריצין, קמפרול, קוורצטין, ועוד), טאנינים, פרואנטוציאנידינים וקפאין (~3%), חומצות אמינו (~7%) כאשר העיקרית היא תיאנין. תה ירוק מכיל גם ויטמינים מסוג בי (1,2,3,5), ויטמין סי, ויטמין אי. מינרלים כמו אשלגן, סידן, אבץ וניקל. התה הירוק מכיל גם ספונינים.
איכות התה הירוק תלויה בעיקר במועד הקטיף ובגיל העלים.

שתיית תה ירוק גם אם רק 3 פעמים בשבוע מקושר לבריאות טובה ומאריכת שנים.
כך נמצא במחקר שפורסם בינואר 2020 בג'ורנל הרפואי European Journal of Preventive Cardiology.

Habitual tea consumption is associated with lower risks of cardiovascular disease and all-cause death,” said first author Dr. Xinyan Wang, Chinese Academy of Medical Sciences, Beijing, China. “The favourable health effects are the most robust for green tea and for long-term habitual tea drinkers

את המחקר בדקו על 100,902 אנשים ללא רקע משפחתי של מחלות לב, שבץ מוחי וסרטן.
הנחקרים התחלקו ל-2 קבוצות: קבוצה שלא שותה תה ירוק בכלל אל מול קבוצה ששותה תה ירוק 3-7 פעמים בשבוע. ועקבו אחריהם בממוצע 7.3 שנים. והבדיקה נעשתה בשתי פעימות.
נמצא שבממוצע אלה ששתו תה ירוק "הרוויחו" עוד 1.41 שנים ללא מחלת לב ובסך הכל חיו 1.26 שנים יותר.
כמו כן התה הירוק נמצא שהוריד סיכון ב-20% להתקפי לב ושבץ ו-22% פחות למוות מהתקפי לב ושבץ. ו- 15% פחות סיכון למוות מכל מחלה.
14,081 המשיכו גם בפעימה השניה (ממוצע של 5.3 שנים) ובחלק הזה ראו שיפור משמעותי ברמות הסיכון…
ירידה של 39% בהתקפי לב ושבץ וירידה של 56% למוות מהתקפי לב ושבץ. וסה"כ 29% ירידה בסיכון לכל סיבות המוות.

ככל שנרבה יותר בשתיית תה (בשנים) כך ירד הסיכון פי 2 יותר!

מחקרים שאני הצגתי לגבי תה ירוק:
כלי דם ולב: שבץ, איזון לחץ דם [2], איזון פרופיל שומני
מערכת חיסון: כחלק מטיפול בצינון ושפעת, מניעה וטיפול בסרטן באופן כללי וכן לסרטנים ספציפיים כמו שד, ערמוניתפפילומה וגרורות. אחת הדרכים שהוא עושה זאת היא על ידי שיפור מתילציה.
מערכת עיכול ושתן: צרבותאבני מרהניקוי דם ושתן מחומצה אורית (גאוט ואבנים בכליות).
פגיעה קוגנטיבית למשל פרקינסון.
למצבים רגשיים כגון חרדות [2]
למחלות נשימה כמו אסתמה.
בעיות עור: אקנה.

למעשה יש יותר מ-7000 מאמרים רפואיים כשמחפשים ב- PubMed את הערכים tea and health. לא ניתן לעבור על כולם אבל בהחלט ניתן להציג את הדברים העיקריים שנמצאו בתה ירוק שבזכותם אורח החיים והבריאות משתפרים.
אנטי-מיקרוביאליים וגם אנטיויראליים וגם אנטיפטריתיים [2] גם באמבטיות ומריחה חיצונית לרבות אימפטיגו, אקנה
מחזק מיקרוביום ידידותי [2]
יכול למנוע מחלות כמו אלצהיימר, ולשפר תפקודים קוגנטיביים כמו זיכרון.
מניעה וטיפול בסרטן למשל פרוסטטה.
תמיכה ומניעה של מחלות מטבוליות ושמירה על משקל תקין. ומניעת סוכרת [1][2][3][4]
שמירה על כלי דם בריאים (תפקודי אנדותל) ומניעת חמצון של חומצות שומן, סתימת עורקים וטרשת עורקים ובכך שומרים על לחץ דם תקין ומניעת התקפי לב ושבץ מוחי.
הגנה על העיניים.
שיפור ביצועים ספורטיביים.
שיפור מצבים של דלקות פרקים לרבות אוטואימוניות
שיפור דלקות חניכיים [2]

*** תוספת אפריל 22
מדעני תזונה מובילים מרחבי העולם התכנסו בניו יורק בסוף אפריל 22 כדי להציג את העדויות האחרונות התומכות בתפקיד התה בקידום בריאות מיטבית. עם ממצאים חדשים של הקהילה המדעית הבינלאומית המעניקים אמינות עקבית לתכונות הבריאות של התה, הדוברים בסימפוזיון סיפקו עדכון מקיף של מחקרים עדכניים על היתרונות של צריכת תה על בריאות האדם. בתור המשקה השני הכי נצרך בעולם אחרי מים.

הדוברים ציינו שישנו גוף הולך וגדל של מחקרים מרחבי העולם המוכיחים ששתיית תה יכולה לשפר את בריאות האדם בדרכים רבות.

There is a growing body of research from around the world demonstrating that drinking tea can enhance human health in many ways. True teas – which include black, green, white, oolong, and dark – can contribute significantly to the promotion of public health

אלה הם עיקרי הדברים שהוצגו בקומפוזיון

– תמיכה במערכת החיסון –

התה תומך במערכת החיסונית ומגביר את עמידות הגוף למחלות. במקרה שחולים, תה יכול לעזור לגוף להגיב למחלה בצורה יעילה יותר על ידי הפטרות מהזיהום והקלה על חומרתו. הקטכינים הוכחו כמסייעים למארח להילחם נגד מגוון פתוגנים על ידי הפחתת יכולת הפתוגן להדביק את המארח ועזרה למערכת החיסון של המארח. בעזרת התה המערכת נכנסת לפעולה.
תה ירוק/קטכינים הוכחו גם כמשפרים הפרעות אוטואימוניות על ידי קידום סובלנות עצמית, דיכוי התקף דלקתי שנגרם על ידי אוטואנטיגן ושיפור תיקון הרקמות שנפגעו.

– תמיכה קוגניטיבית –

כשזה מגיע לתפקוד קוגניטיבי, מסתבר שתה עשוי להציע יתרונות משמעותיים. ישנן עדויות חזקות לכך שהתה ומרכיביו נראים מועילים לתנאי לחץ. התחום הקוגניטיבי העמוק ביותר שנראה שהתה פועל עליו הוא תשומת לב ועירנות. עם ההשפעות הללו על תשומת הלב, תה הוא משקה אופטימלי לבחירה בתקופה של מתח גבוה ושחיקה ברחבי העולם.
סקירה של מחקרים אקראיים מבוקרים תומכת במסקנה שצריכת תה יכולה לייצר השפעות מועילות קצרות טווח על הקשב ועל דיווחים סובייקטיביים של ערנות. המחקרים מראים באופן עקבי השפעות מועילות של מינון גבוה של L-theanine, יחד עם מינון נמוך יותר של קפאין, על ביצוע משימת הקשב.

ללא טיפול תרופתי יעיל לדמנציה, מניעה היא המפתח. ההערכה היא שניתן למנוע 40-50% מהדמנציה באמצעות שינויים בגורמי אורח החיים. בסקירה של מחקרים שפורסמו על תה וירידה קוגניטיבית, ישנן עדויות הולכות וגדלות לכך שכמות קטנה של 1-2 כוסות תה ביום עשויות להפחית באופן משמעותי סיכון לדמנציה וסקולרית ולמחלת אלצהיימר. נתונים ממחקרים אלה מוצאים גם שצריכה מתונה של הפלבנואידים הקיימים בתה קשורה בסיכון מופחת לירידה קוגניטיבית. היתרונות המרביים של תה עשויים להתקבל החל מ 2-4 כוסות ליום, עם מעט יתרונות נוספים עם צריכה גבוהה יותר.

– מניעת סרטן –

בבחינת נתונים קיימים על תה ומניעת סרטן, צריכה גבוהה יותר של תה עשויה להפחית את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים. ישנן עדויות לכך שפלבונואידים פועלים באמצעות מנגנונים נוגדי חמצון, אנטי אנגיוגנזה ואנטי דלקתיים, כמו גם משנים את פרופיל המיקרוביוטה של ​​המעיים. תה הוא משקה עשיר בפלבנואידים, שהם תרכובות ביו-אקטיביות בעלות מספר תכונות אנטי קרצינוגניות במחקרים ניסיוניים. עדויות מצביעות על כך שצריכת תה עשויה להפחית את הסיכון לסרטן דרכי המרה, השד, רירית הרחם, הכבד וסרטן הפה.

– תה ובריאות לב וכלי דם –

מחלות קרדיו-מטבוליות, כמו סוכרת ומחלות לב, הן גורם המוות מספר אחת בעולם, וצריכת תה עשויה להיות קשורה באופן הפוך לתוצאות קרדיו-מטבוליות שליליות, על פי תוצאות ממחקרי אוכלוסייה. בהתבסס על מגוון רחב של עיצובי מחקר מדעיים, ל-2 כוסות תה לא מומתק ליום יש פוטנציאל להפחית את הסיכון למחלות קרדיו-מטבוליות ועל התקדמותן אצל מבוגרים שכבר חולים.
בסקירה נרחבת בנושא בריאות לב וכלי דם ותה, המחקר הראה שכל כוס תה יומית קשורה לסיכון נמוך ב-1.5% בממוצע לתמותה מכל סיבה, סיכון נמוך ב-4% לתמותה ממחלות לב וכלי דם (CVD), סיכון נמוך ב-2% לתמותה מכל הסיבות וסיכון נמוך ב-4% לשבץ מוחי.
https://www.prnewswire.com/news-releases/from-immune-function-and-cognition-to-cardiovascular-health-and-cancer-prevention–health-benefits-of-tea-revealed-by-researchers-from-across-the-globe-301534333.html

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s