מדע הפארמה - יצרניות תרופות·מיקרוביום - פרוביוטיקה·שינה

שינה טובה ומיקרוביום – מדוע לא נותנים את החשיבות לכך ברפואה

ד"ר Daniel Mishori הוא חוקר בפילוסופיה, חשיבה סביבתית, ביואתיקה ואתיקה עסקית, הוא מרצה בכיר לאתיקה סביבתית בחוג ללימודי הסביבה, בביה"ס לסביבה ולמדעי כדור הארץ ע"ש פורטר.

ד"ר דניאל מישורי הוא גם מרצה בינלאומי ומחבר הספר "יציבות", הוא גם מתחמה ביוגה צ׳י קונג ובאמנויות לחימה (טאי צ׳י וקונג-פו).
באחד הפוסטים האחרונים שלו מהפיליפינים הוא כתב על הרצאה שלו בנושא מאוד חשוב שקרא לו: " הפרכת המדע הדיסציפלינרי (המחולק לדיסציפלינות שלא מדברות ביניהן), חופש אקדמי, אתיקה אקדמית ומקצועית, ואקו/ביוהקינג.

Debunking Disciplinary Science: Professional/Academic Ethics, the Rule of Experts & Eco/Biohacking.
http://ses-journal.com/wp-content/uploads/2017/09/P2_Mishori_SES_v5n2_2019-1.pdf

ואני אסביר את מה שהוא אומר במילים שלי…
מאז רפואת הפטנטים השתלטה על מוסדות הלימוד האקדמאיים לרפואה והדיחה את זו שעסקה בטבע… קרה דבר חמור.
הרפואה הפכה להיות עסק של מומחים לבעיות נקודתיות, כלומר לכל סימפטום יש מומחה שעוסק אך ורק בסימפטום ואין לו היכולת לחבר בינו לבין שאר המחלקות/ דיסציפלינות בגוף ולמרבה הצער גם לא מחובר על ידי הפניות…הרפואה הטבעית, ובשמה הנוסף הרפואה ההוליסטית, חושבת גם היא כמו ד"ר מישורי. שיש קשר בין כל המערכות בגוף ושלא ניתן להפריד בינהן…

והאמת היא שהמדע מודע לכך, אך נכון להיום לא נוהג כך!

אחד הנושאים המרתקים ביותר שמוכיח את זה מבחינה מדעית הוא המיקרוביום שלנו. המדע עדין בחיתוליו בנושא זה, אך גם ממה שכבר נצפה ראו שיש קשר בין המגוון של המיקרוביום לעור, למערכת החיסון, למחלות אוטואימוניות, למחלות מטביוליות, להפרעות קשב וריכוז, לבעיות קוגנטיביות, לבעיות נפשיות ולמה לא…

מחקר חדש שפורסם באוקטובר 2019 בג'ורנל הרפואי PLOS מצאו גם קשר ישיר בין שינה טובה ואיכותית להרכב המיקרוביום. וזה דו כיווני, כלומר שינה מועטה ולא איכותית גורמת לשינוי בהרכב המיקרוביום וכן הרכב המיקרוביום משפיע גם על איכות השינה ועל מצב העייפות לאחר שקמים.

Fig 1. The interaction network between measures of sleep, microbiome diversity and cognitive performance.
Pearson correlation coefficients were used to generate the weight of each edge in the network. Heat map shown on image. Different colored circles indicate groupings of nodes with similar traits in the network (I = microbiome diversity, II = sleep, III = cognition). Raw data for correlations (outside of microbiome diversity control correlations) found in S1S4 Figs. Directionality of interactions is not implied in this figure.

נמצא קשר בין:
מגוון המיקרוביום עם יעילות השינה
אינטרפרון IL-6 נמצא בקורלציה עם מגוון המיקרוביום ומדידות השינה
מדדים ספציפיים של קוגניציה מושפעים ממגוון המיקרוביום, שינה ו- IL-6
Bacteroidetes ו- Firmicutes במיקרוביום המעיים קשורים ליעילות שינה, IL-6 ומחשבה מופשטת.

Microbiome diversity is significantly and positively correlated with sleep efficiency
IL-6 is correlated with microbiome diversity and measurements of sleep
Specific metrics of cognition are impacted by microbiome diversity, sleep and IL-6
Bacteroidetes and Firmicutes in the gut microbiome are associated with sleep efficiency, IL-6, and abstract thought

ישנם אנשים רבים עם בעיות הקשורות לעייפות וחולשה ותמיד יש קשר לתזונה שלהם ולאיכות השינה, כמו גם לתרופות אותם הם לוקחים. ולמרבה הפלא ברוב המקרים התרופות שהם צורכים הן אלה, שמשפיעות על מצב המיקרוביום בצורה הגדולה ביותר, עליהן כתבתי כאן. וכמובן שחשוב לבדוק גם חסרים תזונתיים שיכולים להשפיע על השינה

במחקר נוסף מספטמבר 20 בג'ורנל Experimental Neurology הראו החוקרים את החשיבות של המיקרוביום גם למצבים של דום נשימה חסימתי.

במחקר שפורסם בנובמבר 20 בג'ורנל Scientific Reports מראים שוב את הקשר בין המיקרוביום לשינה טובה דרך מסלול טריפטופן – סרוטונין. החוקרים גם ראו שהעכברים שקיבלו אנטיביוטיקה היו חסרים גדולים של מטבוליטים לרבות ויטמין בי 6 שקשור למטבוליזם של סרוטונין ודופמין החשובים לשעון הביולוגי ולאיכות השינה. אותם עכברים מדוללי מיקרוביום גם חוו הפרעות שינה עמוקה בזמן שצריכים לישון וגם היו היותר ישנוניים בזמן שצריכים להיות ערים.

We found more than 200 metabolite differences between mouse groups, About 60 normal metabolites were missing in the microbiota-depleted mice, and the others differed in the amount — some more and some less than in the control mice
The microbiota-depleted mice were also deficient in vitamin B6 metabolites, which are molecules that speed up the production of serotonin and dopamine.

אם אחד ועוד אחד לא יוצא שניים, זה אומר שהגיע הזמן לחזור לבסיס, למקור, לטבע!

איך שומרים על מיקרוביום מגוון ובריא?
תזונה מגוונת מבוססת צומח (כל הצבעים, כל הטעמים, כל המרקמים), כל המשפחות (פירות וירקות עם קליפה, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, זרעים ונבטים) וגם בתוך המשפחות לגוון לדוגמה: ירוקים זה לא רק חסה ופטרוזיליה… זה גם מנגולד, רוקט, רוקולה, תרד, סלרי, בזיליקום, נענע ועוד ועוד… עדשים זה גם ירוק, צהוב, כתום, חום, שחור, קטניות יש עשרות סוגים…כאשר יש סייג אחד… מה שלא עושה טוב… מורידים! 
ולהמנע ממגע וצריכה של:
הרבה מאוד תרופות משנות לרעה את הרכב המיקרוביום ובמיוחד אנטיביוטיקה.
השילוב של תרופות עם חשיפה לתעשיות מזהמות הוא המקור לכל הסיבוכים והמוות
מונסנטו – גלייפוסט – מיקרוביום
מיקרוביום פתלאטים ו'חומרים אורגניים מופלרים' (PFASs)
תרכובות משבשות מערכת אנדוקרינולוגית (EDC's) – והקשר לסיבוכים של מחלות זיהומיות לרבות קוביד-19
מזון מעובד [2][3][4][5]/ מסוכר

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s