בריאות הנפש·שינה

הקשר בין שינה עמוקה לחרדות

מחקר שפורסם בנובמבר 2019 בג'ורנל הרפואי Nature Human Behaviour בדק את המכניזם של שינה עמוקה ושפעתו על חרדות. והם ראו שמחסור בשינה פוגע בפעילות של קליפת המוח הקדם מצחית (medial prefrontal cortex), כמו כן על המערכת הלימבית שבין היתר אחראית על רגשות.
התופעה הזו נצפתה גם במצבים של מחסור קל של שינה עמוקה…
גם ההיפך נמצא כמשפיע, כלומר שינה עמוקה שיקמה את הפעילות של המערכת הלימבית ובכך הורידה את רמת החרדה…
אנשים החווים חרדה לעתים קרובות מאוד יעידו גם על מחסור בשינה ועם זאת, רופאים ממליצים על שינה רק לעתים נדירות!
החוקרים הדגישו שהמחקר מראה קשר סיבתי מובהק!

We have identified a new function of deep sleep, one that decreases anxiety overnight by reorganizing connections in the brain
Deep sleep seems to be a natural anxiolytic (anxiety inhibitor), so long as we get it each and every night
Our study strongly suggests that insufficient sleep amplifies levels of anxiety and, conversely, that deep sleep helps reduce such stress
Deep sleep had restored the brain's prefrontal mechanism that regulates our emotions, lowering emotional and physiological reactivity and preventing the escalation of anxiety
People with anxiety disorders routinely report having disturbed sleep, but rarely is sleep improvement considered as a clinical recommendation for lowering anxiety
Our study not only establishes a causal connection between sleep and anxiety, but it identifies the kind of deep NREM sleep we need to calm the overanxious brain

הגשר הטוב ביותר בין יאוש לתקוה הוא הרבה פעמים שינה טובה

https://www.nature.com/articles/s41562-019-0754-8

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s