הגיל השלישי·ויטמין D·מערכת שלד-שריר

חוסר בויטמין די משפיע על תפקודי שרירים במבוגרים

כך קובע מחקר בריטי שפורסם ביולי 2019 בג'ורנל הרפואי dovepress, שחוסר בויטמין די (פחות מ- 30 nmol/L מעלה שכיחות לחולשת שרירים פי 2 יותר מאצל אלה שאין מחסור בו. כמו כן הדגישו החוקרים גם את נושא פעילות גופנית כחלק מהאסטרטגיה של חיזוק השרירים.
המחקר נעשה על 4157 אנשים מעל גיל 60

Our results show that vitamin D deficiency increased the likelihood of poor muscle function in older adults and confirms the protective effect of physical activity. Maintaining muscle function is incredibly important, and often overlooked, in promoting healthy ageing

הסיבות שמחפשים לחזק שרירים אצל קשישים היא הפגיעות הרבות שקורות עקב נפילות, אם שברים ואם פגיעות ראש.

https://www.dovepress.com/vitamin-d-deficiency-is-associated-with-impaired-muscle-strength-and-p-peer-reviewed-article-CIA

כמה ויטמין די צריך לקחת?
תלוי את מי שואלים.
האם הגיע הזמן לשנות את המינון היומי?
כנראה שכן.
האם צריכה של ויטמין די ברמות גבוהות בהרבה מאלה המורשים בישראל היא בטוחה?
את התשובה תוכלו למצוא במחקר: "Daily oral dosing of vitamin D3 using 5000 TO 50,000 international units a day in long-term hospitalized patients: Insights from a seven year experience"

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s