מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·סוכר ותחליפי סוכר·סוכרת·סרטן ומניעה

משקאות ממותקים – מן הפח אל הפחת

אני מניח שכל אדם בר דעת מבין ששתיה של מים היא הדרך הטובה ביותר למנוע התייבשות ולשמור על רמות תקינות של נוזלים בגוף.

שתיה כמו אכילה היא עניין של הרגל, ולהרבה אנשים יש קושי בלשתות רק מים (במיוחד לילדים אבל לא רק) ולכן הם פונים למשקאות המתוקים.
אני לא חושב שיש אנשים שחושבים שמיצים ממותקים הם בריאים ועדין רשתות המזון מכילות כמויות אדירות של משקאות כאלה על המדפים וזה רק בגלל שיש ביקוש שיוצר שטח מדף גדול שיוצר הרגלי צריכה לא טובים!!!
הסוכר הגבוה (לעתים עשרות אחוזים) משפיע על הבריאות שלנו (שומנים בדם וסוכר גבוה – מחלות מטבוליות, לב וגם סרטן). אז מה הפתרון הנפוץ לאותו הרגל?
ללכת על משקאות מתוקים ללא סוכר, עם ממתיקים מלאכותיים. נשמע הגיוני… אבל למעשה מחקרים מראים שהם אפילו גרועים יותר מאלה המומתקים בסוכר…
לדוגמה המחקר האחרון מסוג עוקבה (cohort) שפורסם בספטמבר 2019 בג'ורנל הרפואי JAMA Internal Medicine שבדק את השפעת המשקאות הממותקים, מכל הסוגים על הסיכון למוות מכל סיבה שהיא, על 451,743 משתתפים.
במחקר מצאו ששתייה של 2 כוסות מיץ ביום מעלה סיכון של 17% לכל סוגי המוות (8% המסוכרים, 26% הממתיקים המלאכותיים)
עוד מצאו במחקר, שמי ששותה משקאות ממותקים בכמות של כוס ומעלה ליום, מעלה סיכון למוות ממחלות לב ב-27% יותר מאלה ששותים מעט. לעומת זאת אלה השותים משקאות עם תחליפי סוכר, מעלים את הסיכון למוות מהתקף לב ב-58%.
האם הפתרון יהיה מיץ טבעי ללא תוספת סוכר? לא בטוח כי גם שם הסוכר קיים וללא הסיבים של הפרי שמורידים במשהו את הערך הגליקמי.מתוק זה הרגל שכדאי להמנע ממנו. פירות הם המתוק הטבעי (פחות כמיץ) ומהם כדאי לאכול כאשר רוצים משהו מתוק.

בדו"ח שהופק על ידי Rudd Center for Food Policy & Obesity at the University of Connecticut. כתבו שבארצות הברית נצרכו משקאות ממותקים לילדים מתחת לגיל 12 בסכום עתק של 1.364 מיליארד דולר. כמו כן הושקעו 20.7 מיליון דולר עבור פרסומות למשקאות אלה…
זה פשע שחייב להיפסק!!!

http://uconnruddcenter.org/files/Pdfs/FACTS2019.pdf

מחקר מפברואר 2020 בג'ורנל הרפואי JAHA מראה שצריכה של פחית משקה ממותק ליום מוריד את הערכים של הכולסטרול הטוב (HDL) ומעלה רמות של טריגליצרידים בדם, כלומר מעלה סיכון

This research reinforces our understanding of the potential negative impact sugary drinks have on blood cholesterol, which increases heart disease risk. It is yet one more reason for all of us to cut back on sodas and other sugar-sweetened beverages

שתיה של פחית ליום מקושרת לעליה של 53% במקרים של עודף טריגליצרידים ן-98% עליה במקרים של HDL נמוך בהשוואה לאלה ששתו פחות מפחית לחודש.

Drinking sugar-sweetened beverages (more than 12 ounces per day) was associated with a 53% higher incidence of high triglycerides and a 98% higher incidence of low HDL cholesterol (the "good" cholesterol) compared to those who drank less than one serving per month

לכן המסקנה המשתמעת והחד משמעית היא שתיית מים!!

נכון שגם למי הברז הסטנדרטיים יש בעיות גדולות של חומרים שלא משרתים את הגוף שלנו ואף פוגעים בו, עדין מים נחשבים למקור הטבעי הטוב ביותר להרוות את גופנו. רק שמומלץ לטפל במי השתיה כדי שיהיו נקיים מאותם חומרים.

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/article-abstract/2749350?resultClick=1

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s