אומגה 3 (ALA EPA DHAׂ)·מחלות לב וכלי דם·תזונה מהים - דגה/פירות ים/אצות

אומגה 3 מוריד סיכון למחלות לב והתקפי לב – מטה אנליזה

חומצות שומן חיוניות הן חומצות שומן שהגוף לא יודע לייצר וחייב לקבל מבחוץ. כלומר דרך הפה.
אומגה 3 היא אחת מהן, היא גם מכונה חומצת שומן רב בלתי רוויה והאמת שהיא ידועה כבר המון זמן כבעלת חשיבות לשמירה על כלי דם ולב.
במחקר שפורסם בספטמבר 2019 בג'ורנל הרפואי JAHA מסוג מטא אנליזה ערכו בדיקה על אומגה 3 ממקור ימי (marine). ואכן מצאו שמורידה סיכון להתקפי לב ולמחלות לב. כאשר החידוש הוא שזה לינארי לכמות הנצרכת, כלומר ככל שצורכים יותר כך הסיכון יורד…

Marine omega‐3 supplementation significantly lowered risk for most cardiovascular end points, even after
excluding a trial testing very high‐dose supplementation
Risk reductions were linearly associated with dose of marine omega‐3 supplementation
Daily marine omega‐3 supplementation is effective in lowering risk for coronary and most other cardiovascular end points, including myocardial infarction, coronary heart disease death, total coronary heart disease, cardiovascular disease death, and total cardiovascular disease
Greater cardiovascular benefits may be achieved at higher doses of marine omega‐ 3 supplementation

אומגה 3 ממקור ימי נקרא גם EPA ו-DHA שהן השרשראות הארוכות יותר… ALA היא הקצרה ומקורה מהצומח היבשתי.
הסיבה שאני מציין צומח מן היבשה, היא כי גם בים יש צומח, אחת הדוגמאות היא אצות. יש אצות של מים מתוקים ויש אצות ימיות.
המחקר עצמו מדבר על תוספי תזונה שמקורם מדגים, אבל טעות לחשוב שאותם דגים מייצרים בעצמם אומגה 3. ישנן אצות קטנות המכונות מיקרו-אצות שמכילות את אותן שרשראות ארוכות של אומגה 3. דגיגים קטנים ניזונים מהן וכך רוכשים את חומצות השומן. אותם דגיגים הם חלק משרשרת המזון של דגים גדולים יותר וכן הלאה. וזו הסיבה לחומצות שומן אלה בדגים, במיוחד באזורים צפוניים, במים עמוקים וקרים…

במחקר נוסף שפורסם במרץ 2020 בג'ורנל הרפואי bmj
427,678 נשים וגברים בגילאי 40-69 ללא מחלות לב וסרטן גויסו בין השנים 2006-2010.
31% מתוך הנבדקים לוקחים תוסף אומגה 3 בקביעות.
החוקרים מצאו שאומגה 3 מוריד סיכון לכל המחלות מהן מתים ב-13%, כמו כן מצאו ירידה של 16% במקרי המוות ממחלות לב ו-7% ירידה בסיכון ארועים לבביים.
המספרים היו גבוהים יותר אצל אלה עם לחץ דם גבוה.

Their analysis included 427,678 men and women aged between 40 and 69 years old, without CVD or cancer, who were enrolled in the study from 2006 to 2010 and completed a questionnaire on supplement use, including fish oil.
The researchers found that fish oil supplements were associated with a 13% lower risk of all-cause mortality, a 16% lower risk of CVD mortality, and a 7% lower risk of CVD events
The association between fish oil use and CVD events appeared to be stronger among those with high blood pressure.

עכשיו השאלה אם לרכוש מוצר מדגים או מאצות?
הים היום הוא די מזוהם ולא רק בפלסטיק, כי אם גם במתכות כבדות וחומרי תעשיה מזהמים אחרים. השאלה היא היכן יהיה סיכון נמוך יותר של המצאות אותם מזהמים? בדגים או באצות? אז התשובה היא בדגים ובמיוחד באזורים השומניים, שם גם נמצא הריכוז הגבוה ביותר של אומגה 3.
אבל לא זו הסיבה היחידה. סיבה חשובה לא פחות היא היכחדות הדגה בגלל תעשיית המזון וגם התוספים. הדגה היא חלק חשוב באקולוגיה של כוכב ארץ וזו סיבה נוספת מדוע לצרוך דווקא את המקור האצתי.

מחקר מסוג מטא אנליזה מספטמבר 20 קבע שתיסוף אומגה 3 מונע פגיעה בלב ומשפר תפקודים קרדיו-וסקולריים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s