אגוזים ושקדים·השמנת יתר

אגוזים משמינים.. האמנם?

אין ספק שאגוזים זה גם חטיף וגם בריא. ואני לא מדבר על קלויים או כאלה שנמצאים גם בסוגים שונים של חטיפי "בריאות".

לאגוזים מגוון עצום של יתרונות בריאותיים וחלק מהם הזכרתי כאן

הקשר בין אגוזים להשמנה נבדק כבר ונמצא קשר הפוך, כלומר אכילת אגוזים שונים מוריד את הסיכון להשמנה ואף תורם למשקל תקין. לדוגמה במחקר הבא שפורסם ב-2018…
https://www.eurekalert.org/pub_releases/2018-11/aha-nfn102618.php

במחקר חדש שפורסם באוגוסט 2019 בג'ורנל הרפואי BMJ לקחו את הנושא הזה צעד אחד קדימה
המחקר חילק את האנשים ל-3 קבוצות:

  • 27,521  גברים שפעלו לפי המלצות מומחי בריאות של מחקר שנערך בין השנים 1986-2010 שנקרא Health Professionals Follow-up Study
  • 61,680  נשים שפעלו לפי מחקרי אחיות שנערך בין 1986-2010, 61,680 נשים שפעלו לפי מחקרי אחיות שנערך בין 1986-2010, שנקרא Nurses' Health Study
  • 55,684 נשים צעירות יותר מהקבוצה השניה ושגם הן השתתפו באותו מחקר

כל המשתתפים היו בריאים וללא מחלות כרוניות ברקע. עקבו אחריהם וקיבלו כל 4 שנים דיווח על משקלם ועל צריכת האגוזים שלהם. והם היו צריכים לרשום כמה פעמים הם צרכו מנת אגוזים של 28 גרם.
כמו כן הם נשאלו לגבי אופי פעילות הגופנית שלהם והכמות כדי להעריך את כמות הקלוריות אותם שרפו.

המחקר מצא שתוספת של חצי מנת אגוזים מוריד את הסיכון לעלות במשקל ב-2 ק"ג ויותר לתקופה של 4 שנים. למעשה תוספת של חצי מנת אגוזים נמצאה מורידה סיכון להשמנה ב-15%
המסקנה העיקרית של המחקר היתה שאם מוסיפים חצי מנת אגוזים ליום במקום מזונות שנחשבים ללא בריאים (מתועש, מעובד, משומר וכיוצא בזה), זה נחשב לאסטרטגיה פשוטה למנוע עליה הדרגתית במשקל לאורך השנים.

Increasing daily consumption of nuts is associated with less long-term weight gain and a lower risk of obesity in adults. Replacing 0.5 servings/day of less healthful foods with nuts may be a simple strategy to help prevent gradual long-term weight gain and obesity.

הסיבות לכך שאגוזים יכולים לעשות זאת הן תכולת הסיבים שלהם, שנצמדים למולקולות שומניות יותר מאשר סיבים אחרים וכמו כן האגוזים מכילים חומצות שומן בלתי רוויות שמייצרות חום בגוף באמצעות תהליכים פיזיולוגיים (תרמוגנזה), דבר שמאפשר שריפת שומנים למטרות אנרגיה ביתר קלות.

וכל זה למרות ועל אף שאגוזים נחשבים לעתירי קלוריות! מדהים!

https://nutrition.bmj.com/content/early/2019/08/27/bmjnph-2019-000034

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s