מוח·פעילות גופנית·שיפור תפקודי המוח

פעילות גופנית ושמירה על המוח (קוגנטיבי)

פעילות גופנית חשובה להרבה דברים שקשורים לבריאות.
אני לא באמת חושב שיש צורך להוכיח זאת במחקרים, ובכל זאת כאשר מגיע מחקר כזה אני משתף…
במחקר שפורסם בג'ורנל הרפואי scientific reports בספטמבר 2019. בחנו את השפעת פעילות גופנית אצל 1206 גרמנים צעירים ובריאים בגיל ממוצע של 28.8 על מבנה המוח ותפקודו של החומר הלבן (MRI), שאחראי על הולכה עצבית במוח ועל מגוון פעולות קוגנטיביות כמו זיכרון, הסקת מסקנות (reasoning), חדות מחשבה, שיפוט ועוד.
המשתתפים עברו מבחן של הליכה מהירה במשך 2 דקות רצופות, כאשר נמדד גם המרחק אותו הם עברו.
המחקר שלל גם ערכים נוספים שיכולים להשפיע על יכולות קוגנטיביות כמו לחץ דם, BMI, סוכר בדם, גיל, מין והשכלה.
הממצאים הראו שאלה שהיו להם תוצאות טובות יותר בהליכה, הראו גם פעילות קוגנטיבית טובה יותר בכל המשימות. עם השפעה טובה על החומר הלבן.

With the present work, we provide evidence for a positive relationship between [physical fitness] and both white matter microstructure as well as cognitive performance in a large sample of healthy young adults

כמו כן ציינו החוקרים שהם הופתעו לראות שגם אצל צעירים בריאים היכולת הקוגנטיבית יורדת, כאשר רמת הפעילות הגופנית יורדת.

הגוף שלנו חייב תנועה, ומסתבר שלא רק למניעת מחלות לב וסוכרת, כי אם גם למניעת ירידה ביכולות הקוגנטיביות ולחילופין גם בשיפורן…

צאו להליכה, צאו לריצה בים, תניעו את הגוף והוא יודה לכם.
אם אתם סטודנטים זה יעזור לתקופת הלימודים והמבחנים (בטח שעדיף על תרופות).
ואם אתם מעסיקים שהעבודה דורשת יכולות קוגנטיביות, תוציאו את העובדים שלכם לפעילות גופנית לפני או במהלך העבודה, זה רק ישפר את התפוקה שלהם.

https://www.nature.com/articles/s41598-019-49301-y

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s