הגיל השלישי·מערכת שלד-שריר·פירות וירקות·פעילות גופנית·תזונה מבוססת צומח - טבעונות

הקשר בין פופאי והגיל השלישי – ירוקים

מסת שריר זה דבר שניתן לתחזק אותו בעיקר על ידי פעילות גופנית ותזונה מגוונת. ועדין ישנה תופעה שהיא עניין של גיל שגורמת לירידה איטית של מסת השריר, וזה קורה באחוזים גבוהים יותר בגילאים יותר מאוחרים במיוחד החל מהעשור השישי (מגיל 50). ועוד יותר בגילאים מעל 70 (הגיל השלישי), מה שמעלה את הסיכון לנפילות.
לפי משרד הבריאות 1 מכל 3 קשישים נופל לפחות פעם בשנה, והנפילות הללו יכולות להוביל לשברים, פגיעות ראש ומוות. לכן גם בגילאים אלה כדאי ואף חשוב לעסוק בפעילות גופנית אך לא רק…
במחקר שפורסם במרץ 2019 בג'ורנל הרפואי JCSM ראו שתזונה עשירה בירקות ירוקים (במיוחד הכהים) גרמה להתחזקות השרירים והתפקוד הפיזי בקרב נשים מבוגרות באוסטרליה.
אותם עלים ירוקים מכילים נוטרינטים בין היתר חנקה (nitrate) שתורמים להתרחבות כלי הדם, שיפור זרימה של הדם ובכך גם יותר חמצן לתאים, דבר שתורם לפעילות לבבית תקינה יותר ולאיזון לחץ הדם. ולכן הם גם נמצאו כמורידים סיכון להתקפי לב ולשבץ מוחי.

increasing dietary nitrate especially although vegetables may be an effective way to limit any age‐associated declines in muscle function.

הגוף שלנו הוא חומר שדורש תחזוקה יומיומית הן במזון איכותי ומגוון והן בפעילות גופנית. וזה נכון לכל גיל במיוחד בגילאים המאוחרים…
ותוסיפו גם ירוקים…

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/jcsm.1241

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s