דיוקסין·פלסטיק·תזונה מהים - דגה/פירות ים/אצות·תעשיה מזהמת (אוויר/מים/אדמה)

האם דגי ים צפוניים טובים לנו

מכירים את זה שאתם מדברים עם מישהו על משהו ואז נשאלת שאלה כללית: באמת??!! ואתם עונים: כן באמת ואז יש מבט של "איזה באסה". ויום אחרי אתם נתקלים במחקר שמדבר בדיוק על זה, כאילו הזמנתם אותו לאותה שיחה, רק באיחור של 14 שעות.זה קרה לי אתמול כשדיברתי עם אדם בנוגע לתזונה שמכילה דגי ים צפוניים שמכילים שומן בריא כמו אומגה 3, ואז אמרתי לו שזה היה יכול להיות מצוין, רק שהים היום מזוהם ברמות שהנזק כבר עולה על התועלת.והנה היום נחשפתי למחקר שפורסם ביוני 2019 בג'ורנל הרפואי JN The journal of nutrition.
הם בדקו את השפעת צריכת דגי ים בהקשר לסוכרת סוג 2. הם עקבו אחר 2 קבוצות של שוודים האחת חולי סוכרת סוג 2 והשניה קבוצת ביקורת בריאה. לקחו מהם בדיקות דם והקפיאו אותם והישוו זאת עם בדיקה נוספת אחרי 10 שנים.
המסקנות של המחקר היו שלא נמצאו השפעות על רמות סיכון לגבי סוכרת וזאת למרות שהפרמטרים הטובים של דגי ים כמו אומגה 3, שידועים כחלק ממניעה של סוכרת היו טובים, אך לצידם נמצאו ריכוזים של מזהמים רבים בינהם דיוקסין, PCB מתעשיית הפלסטיק ו-DDT חומר הדברה. ולהם יש השפעה גם על היווצרות סוכרת.

Environmental pollutants measured in the present study are persistent organic pollutants (POPs), for example dioxins, DDT and PCB. Previous research has shown that they may be linked to increased risk of type 2 diabetes.

הדיוקסין וה-PCB נוטים להצטבר בתאי השומן של בעלי חיים באופן כללי ובדגים שמנים כגון הרינג וסלמון במיוחד.

These substances are fat soluble and are primarily found in fatty animal foods such as fish, meat and dairy products. Particularly high contents are found in fatty fish such as herring and wild salmon

https://academic.oup.com/jn/advance-article-abstract/doi/10.1093/jn/nxz068/5514557?redirectedFrom=fulltext

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s