השמנת יתר·סוכר ותחליפי סוכר

תחליפי סוכר – מונעים השמנה?

תחליפי סוכר נולדו כדי לתת מענה לבעיית הסוכר העודף בתזונה, שגורם להשמנה (שומנים בדם), סוכרת ועידוד היווצרות סרטן.
ה- FDA האמריקאי אישר את השימוש בהם, לא כי ידע שמדובר במשהו חיובי, אלא כי לא ידע אם מדובר במשהו שלילי.
בינתיים, אנשים התרגלו לצרוך משקאות דלי קלוריות, וקינוחים דלי קלוריות והנושא של ממתיקים הפך אט אט לאחד מהנושאים הכי מעוררי מחלוקת.
לי זה ברור, כמו בתרופות, גם בתחליפים למרכיבי מזון מזיקים, שאי אפשר לעבוד על הגוף שלנו. הוא בסופו של דבר יראה לנו, דרך סימפטומים, שאנחנו פוגעים בעצמנו.
משקאות, חטיפים, עוגיות ושאר מתוקים ללא סוכר.
https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIR.0000000000000569
במאמר הזה, ניתחו מספר מחקרים בנושא הממתיקים המלאכותיים, ומצאו שלא רק שאיננו מונע השמנה, הוא כנראה גם תורם להשמנה ולהיווצרות סוכרת סוג 2, פוגע במיקרוביום במעיים וגם מהווה גורם סיכון לשבץ! 
https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/STROKEAHA.118.023100
הממצאים הברורים ביותר היו קשורים למשקאות.
זה נכון שלא עבר מספיק זמן כדי לקבוע באופן חד משמעי מבחינה מדעית שזה מזיק לפלוני כן או לא.
אבל מבחינתי, זה לא מזון ולא תוסף מזון ואין לזה מקום בתפריט היומי.
יש מתוק טבעי, ולא מתכוון לסוכר!, ממקור של פירות וירקות ובשפע.
ואם מרגיש צורך במתוק, לשם צריך ללכת…
שנו את ההרגל הזה של משקאות מתוקים (גם לא בריא וגם לא אקולוגי) ועברו למים.
שנו את ההרגל הזה של מתוק אחרי כל ארוחה, מספיק ארוחה אחת, וגם לא חייב את אלה שמכילים המון סוכר.
תרגילו עצמכם ומשפחתכם לשוקולד מריר איכותי (נוגדי חמצון)
תרגילו אתכם ומשפחתכם לפירות יבשים ללא תוספת סוכר כגון פפיה ואננס שלהם גם אנזימי עיכול שעוזרים אחרי ארוחה.
ואם זה כל כך קשה לכם, לפחות שתו מורינגה באבקה…

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s