ביספינול איי - BPA·הזעה מנקה רעלים·השמנת יתר·כבד - הגנה וניקוי·מחלות לב וכלי דם·מחלות מטבוליות·מעכבי בעירה- OPE/PBDE·משבשי אותות אנדוקריניים (EDC's)·מתכות כבדות·עופרת·עור·פלסטיק·פעילות גופנית·תעשיה מזהמת (אוויר/מים/אדמה)

הזעה – האם רק למטרת ויסות טמפרטורה?

הגוף שלנו הוא מדהים.
כשהוא מאוזן, הוא יודע בדיוק מה צריך לעשות כאשר נכנס גורם מזיק. והוא יודע בדיוק מה צריך לעשות כדי לשמור על איזון פנימי באופן כללי.
לדוגמה: אחת הדרכים של הגוף לשמור על טמפרטורה מאוזנת כשמאוד חם בחוץ היא הפרשת זיעה דרך העור, בצורה זו החום יוצא לסביבה החיצונית. תהליך זה קורה גם על רקע חום פנימי (מחלות חום).
הזיעה ברובה היא מים ומלח (נתרן כלורי) ושתנן (חומצת שתן שנוצרת כאשר יש עודף של חנקן כתוצאה של חילוף חומרים).
רמת המלח בזיעה תלויה מן הסתם בכמות המים שיש בגוף. כלומר ככל שנשתה יותר הזיעה תהיה פחות מלוחה ולהיפך. וזאת כדי לשמור על מאזן נוזלים ואלקטרוליטים בפלזמה.
אבל לזיעה יש עוד תפקיד, שפעם היו מייחסים לו חשיבות רבה בתהליכי ניקוי הגוף מרעלים ומפתוגנים מזהמים. מי לא מכיר את תרופת הסבתא שניתנת למצבי התקררות וחום, שמכילה תמצית תה וברנדי או ערק (תלוי מאיזה איזור בעולם). לוקחים אותה לפני השינה, מזיעים כל הלילה ובבוקר קמים הרבה יותר רעננים ומחוזקים.
הזיעה שלנו יודעת לפלוט החוצה גם כימיקלים שנכנסים לגופנו דרך התעשיה המזהמת, הן דרך האוויר והן דרך המים והמזון.
אחד החומרים המזהמים שגם הוא שייך ברובו לתעשיית הפלסטיק ונקרא דיפניל אתרים רב-מוברמים (PBDE- Brominated diphenylethers)
קבוצה בת 209 חומרים כימיים בעלי תכונות דומות המשמשים כמעכבי בעירה במוצרי פלסטיק ומוצרי צריכה שונים.
חשיפה ל-PBDE עלולה לפגוע בכבד, במערכת העצבים ובמערך ייצור ההורמונים!!!
http://www.sviva.gov.il/…/Pa…/Brominated-diphenylethers.aspx

מחקר שפורסם במרץ 2017 בג'ורנל הרפואי BioMed Research International מראה שהגוף שלנו יודע להפריש חומר זה דרך הזעה.

רוצים לדעת אילו עוד חומרים הזיעה שלנו יודעת לסלק מהגוף?
מתכות כבדות כמו ארסן, קדמיום, עופרת וכספית
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22505948
עוד חומר מתעשיית הפלסטיק ביספינול אייׁ ׁ(BPA)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22253637
ועוד חומר מתעשיית הפלסטיק פתלטים (הגמשת הפלסטיק)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23213291

מה המסקנה?
מלבד זה שצריך להמנע ככל האפשר מחומרים מזיקים אלה בטח שבסמוך לארוחה ובטח שבסמוך לתעשייה.
ולהזיע מדי שבוע בדרך טבעית על ידי פעילות גופנית ניתן לתגבר עם שתיית ג'ינג'ר (כשורש טרי או כשמן אתרי ואז אפשר להוסיף גם שמן אתרי פלפל שחור) ואפשר גם סאונה מדי פעם.
לא לשכוח לשתות יותר בזמן שמזיעים.

סאונה נחקרה לאורך שנים ונמצאה:

בפודקאסט הבא של ד"ר הוברמן, neuroscientist, מוצגים מספר מאמרים שבחנו את הסאונה בהקשר לבריאות. הוא מציג את המנגנונים ואת הפרוטוקולים (כמה פעמים בשבוע, למשך כמה זמן בכל פעם, באיזו טמפרטורה ועוד.

אחד הדברים שדיברו אלי זה למעשה החשיפה שלנו למספר דקות של טמפרטורות קיצון לשבוע, הן של חום והן של קור כדי שהגוף שלנו ייתן לנו את היכולות הללו ויאפשר לגופנו גם להסתגל יותר טוב לתנאי האקלים.
למשל אחת הדרכים שהוא ציין היא ההעלאת רמות של חלבוני עקת חום (HSP) שמקפלים מחדש חלבונים שמקופלים בצורה שגויה בתוך התאים ומסייעים לחלבונים לשמור על המבנה התלת מימדי שלהם. זה מאפשר לחלבונים לתפקד כרגיל.
חלבונים שלא מקופלים כמו שצריך נוטים להצטבר וליצור פלאקים במערכת כלי הדם או במוח, מה שתורם למחלות ניווניות ובעיות לב וכלי דם.

הוא גם הציג מחקר משנת 2015 מטעם חוקרים מאוניברסיטת פינלנד שחקרו את הקשר בין סאונה סיכון למוות מהתקף לב פתאומי (SCD), מחלת לב כלילית קטלנית (CHD) ותמותה מכל הסיבות בקבוצה של 2,315 גברים בגיל העמידה (בני 42 עד 60). לפי כמות הפעמים שביקרו בסאונה (1 לשבוע; 2-3 פעמים בשבוע; 4-7 פעמים בשבוע).
הם הישוו את רמת הסיכון בין הקבוצה הראשונה של 1 לשבוע מול אלה שביקרו 2-3 ו- 4-7 פעמים והתוצאות הראו שבהשוואה לקבוצה הראשונה:

  • הסיכון ל-SCD היה נמוך ב-22% אחוזים בקבוצת 2-3 וב- 63% בקבוצת 4-7.
  • הסיכון לאירועי CHD קטלניים היה נמוך ב-23% וב-48% בהתאמה.
  • הסיכון למוות מ- CVD גם היה נמוך ב-27% וב-50%בהתאמה.
  • הסיכון לתמותה מכל סיבה שהיא היה נמוך ב-24% וב- 40% בהתאמה.

גם לשמן השהות בסאונה הייתה חשיבות. בהשוואה לגברים שבילו פחות מ-11 דקות בסאונה:

  • הסיכון ל-SCD היה נמוך ב-7% עבור סאונה של 11-19 דקות ו-52% פחות עבור מפגשים שנמשכו יותר מ-19 דקות. קשרים דומים נראו עבור מחלות CHD קטלניות ומחלות CVD קטלניות, אך לא עבור אירועי תמותה מכל הסיבות.

כמו כל דבר בחיים. אין נכון לכולם!
על פי רוב סאונות הן דבר בטוח כל זמן שלא חורגים מההנחיות של הסאונה. ועדיין יש אנשים יותר רגישים לטמפרטורות קיצון ואצלם עדיף להתחיל במספר דקות מועטות ובכל כניסה עתידית קצת יותר, כדי ליצור את אותה הסתגלות.

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s