חלבונים/ ח' אמינו·כבד שומני·תזונה מבוססת צומח - טבעונות·תזונה מהחי - בשר אדום/ עופות

חלבון מהחי – כבד שומני

אין לי מטרה לכפות תזונה זו או אחרת על אף אחד.
אני רק משתף את מה שהמדע מפרסם.
כל אדם אחראי על הבריאות שלו ועל הבחירות שלו כלפיו וכלפי ילדיו.

מחלת כבד שומני יכולה להתרחש כאשר יותר מ-5 אחוזים מהכבד במשקל מורכב משומן. שתייה מופרזת של אלכוהול עלולה לפגוע בכבד ולגרום להצטברות שומן, מצב ידוע ככבד שומני אלכוהולי, אך גם כאשר אנשים לא שותים הרבה, הם עדיין יכולים לפתח מחלת כבד שומני לא אלכוהולי.

נהוג לחשוב שבשר הוא מרכיב חיוני בתזונה שכן הוא מקור עשיר לחלבון אך יש לו חסרון מובנה. אנשים שאוכלים הרבה חלבון מן החי עלולים ללפתח כבד שומני וסיכון גבוה יותר למחלות כבד מאשר אנשים שמקור החלבון העיקרי שלהם הוא ירקות כך קובע מחקר שנעשה באוניברסיטה בהולנד ופורסם בינואר 2019 בג'ורנל הרפואי BMJ.

This large population-based study shows that high animal protein intake is associated with NAFLD in overweight, predominantly aged Caucasians, independently of well-known risk factors

החוקרים מסבירים שאורח חיים בריא הוא טיפול קו ראשון במחלת כבד שומני לא אלכוהולי (NAFLD), אך חסרות המלצות תזונתיות ספציפיות. בעוד ששינויים תזונתיים מומלצים לטיפול בסוג זה של מחלת כבד, מחקר עד כה לא הוכיח בבירור אם שינויים אלה יכולים לפעול כמניעה.
החוקרים בחנו נתונים משאלונים תזונתיים וסריקות שומן בכבד אצל 3,882 מבוגרים שהיו בני 70 בממוצע. בסריקות נמצא של-1,337 משתתפים(34%) היה NAFLD, כמו כן 132 אנשים היו עם משקל תקין ו-1,205 שסבלו מעודף משקל.
אנשים שסבלו מעודף משקל שאכלו הכי הרבה חלבון מהחי היו בסיכון גבוה ב-54% לכבד שומני מאשר אנשים שצרכו פחות בשר. זה לאחר שהתחשבו בגורמי סיכון נפוצים ל-NAFLD כמו גורמים סוציו-דמוגרפיים, אורח חיים, מחלות מטבוליות ואולי הכי חשוב, צריכת הקלוריות הכוללת. משתתפי המחקר ללא כבד שומני צרכו בממוצע 2,052 קלוריות ביום, לעומת 1,996 קלוריות ליום בממוצע עבור אנשים עם כבד שומני.
אנשים עם כבד שומני קיבלו גם יותר מסך הקלוריות שלהם מחלבון: 16% לעומת 15.4% ללא כבד שומני. צריכת ירקות הייתה דומה עבור שתי הקבוצות; צריכת הבשר היוותה את ההבדל בצריכת חלבון.

הממצאים מוסיפים לעדויות המצביעות על כך שהרגלי אכילה בריאים יכולים למזער את הסיכון למחלות כבד שומני, גם כאשר לאנשים יש סיכון גנטי למצב זה.

לדברים שיכולים למנוע ולעזור במצבים של כבד שומני היכנסו

אם אתם מוצאים את המידע מענין ומועיל ומעוניינים בהמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים לתרום בכל סכום (חד פעמי או חודשי)

מוזמנים להזין דוא"ל למטה כדי להתעדכן ראשונים

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s