תזונה מבוססת צומח - טבעונות

תזונה מבוססת צומח – טבעונות צמחונות ואוכלי כל

מחקר גדול באוניברסיטת לומה לינדה בקליפורניה שפורסם ב- JN-the jornal of nutrition אוקסופרד בפברואר 2019, שכלל 840 משתתפים ובדק ביומרקרים בפלזמה, בשתן וברקמות שומן. הם בדקו רמות קרוטנואידים, איזופלבונים, רמות שומן רווי ובלתי רווי וויטמינים. סממנים שמלמדים על רמות סיכון למחלות כרוניות שונות.
המשתתפים חולקו ל- 5 קבוצות:
טבעונים
צמחונים (lacto-ovo) – תוספת של גבינות וביצים
צמחונים (pesco) – שאוכלים גם דגים
צמחוניים למחצה (semi) – שאוכלים בשר 2-3 פעמים בחודש
ואוכלי כל – שאוכלים לפחות פעם בשבוע בשר

אצל הטבעונים נמצאו הרמות הגבוהות ביותר של נוגדי חמצון וחומצות שומן מסוג אומגה 3 והכי מעט חומצות שומן רוויות (כאלה שיכולות לשקוע בדופן כלי הדם, להתחמצן וליצור טרשת ופלאקים) והיתה ירידה קוהורנטית ולפי הסדר של הרשימה…
התוצאות של צמחונים למחצה ושל אוכלי כל היו מאוד דומים.
חשוב לציין שהחוקרים סייגו (ואני מסכים איתם) שזה לא אומר יותר מדי לגבי המשך החיים, כי יש עוד מרכיבים חשובים אחרים לבריאות של כל אדם אינדיבידואל, כמו מטבוליזם ומיקרוביום. כלומר צריך לבדוק לאורך זמן רב יותר מה השפעות של מזונות מסוימים אל האדם האינדיבידואל…
זה רק צעד ראשון בהבנה שתזונה מבוססת צומח נותנת לנו בסיס טוב במניעת מחלות.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s