טרשת עורקים·שבץ מוחי·שינה

שינה – כמה צריך לישון? והקשר לטרשת עורקים ולמחלות לב

שינה טובה, איכותית ובריאה לאדם בוגר מוגדרת כהרדמות מהירה, שינה עמוקה ורציפה.
שינה מופרעת (אינסומניה) מוגדרת כקושי להרדם ו/או הפרעות במשך השינה ו/או התעוררות מוקדמת, כלומר שינה לא רצופה ומשך שינה קצר.
שינה ירודה באיכות קשורה לבריאות לקויה, כולל סוכרת, לחץ דם גבוה, כאב דיכאון וחרדות.
גם לישון יותר מדי (בעיקר בבוגרים) עשוי לייצר בעיות… אז מהו הזמן הנחשב לאיכותי ובריא?

מחקר שבוצע בספרד במרכז הלאומי למחקר קרדיו-וסקולרי (CNIC) מצא שמי שישן פחות מ- 6 שעות בלילה מעלה סיכון לטרשת עורקים ובכך מעלה שכיחות להתקפי לב ושבץ מוחי …
במסגרת המחקר, החוקרים בחנו מקרוב את נתוניהם של קרוב ל-4,000 עובדי בנק בספרד. גילם הממוצע של הנבדקים היה 46, ולא היתה להם היסטוריה של מחלות לב. 
כדי למדוד את שעות השינה שלהם, המשתתפים ענדו אקטיגרף – מכשיר דמוי שעון שמודד בצורה רציפה תנועה וחשיפה לאור – למשך שבוע ימים.

החוקרים חילקו את המשתתפים לארבע קבוצות: פחות משש שעות שינה, 6-7 שעות שינה, 7-8 שעות שינה ויותר מ-8 שעות שינה. בנוסף, נערכו להם סריקות CT ואולטרסאונד תלת מימדי של הלב, בניסיון לאתר סימנים פיזיולוגיים למחלות לב.
הם מצאו שלמשתתפים שישנו פחות משש שעות בלילה היה סיכוי גבוה ב-27 אחוזים ללקות בטרשת עורקים, מאשר לאלה שישנו 7-8 שעות. בנוסף לכך, גילו שלמשתתפים שאיכות שנתם נמצאה כירודה היה סיכוי גבוה ב-34 אחוזים ללקות בטרשת ביחס לאלה שנהנו משינה איכותית יותר. 
ממצא מעניין נוסף הוא שנמצא גם קשר בין סיכון מוגבר לטרשת עורקים ובין שינה של יותר מ-8 שעות בלילה, וכי נשים פגיעות לכך יותר מגברים.

ולבסוף, ניטרו החוקרים גם את איכות השינה של המשתתפים. את זה הם עשו על ידי מדידת מספר הפעמים שבהן הם התעוררו בלילה ובאיזו תדירות הם זזו בשנתם.

מסקנה : אדם בוגר צריך לישון בין 6-8 שעות בלילה!!!

היבטים בודדים של שינה לקויה יכולים להזיק לבריאות הלב. אבל אם משלבים אותם, הסיכון למחלות לב יכול לעלות ב-141 אחוזים. כך עולה ממחקר שפורסם בפברואר 22 בכתב העת Scientific Reports.

המחקר בראשות אוניברסיטת דרום פלורידה סקר את נתוני השינה של 6,820 מבוגרים בארה"ב בגיל ממוצע של 53 שדיווחו בעצמם על מאפייני השינה שלהם והיסטוריה של מחלות לב. בין המשתתפים, 633 גם לבשו מכשיר אקטיגרפיה סביב פרק ​​כף היד שתפס את פעילות השינה.
החוקרים התמקדו בהיבטים מרובים של בריאות השינה, כגון סדירות, שביעות רצון, ערנות בשעות הערות, תזמון השינה, יעילות השינה ומשך השינה וקשרו אותם למחלת לב שאובחנה על ידי רופא. הם מצאו שכל עלייה נוספת בבעיות בריאות שינה שדווחו קשורה לסיכון מוגבר של 54 אחוז למחלות לב. הסיכון המשוער למחלות לב הקשורות לעלייה בבעיות בריאות השינה היה גבוה בהרבה עבור אלה שסבלו ממרבית ההיבטים. הייתה להם עלייה של 141 אחוז.

צוות המחקר שקלל את הנתונים לאחר בחינת גורמי סיכון כמו הפרעת קצב, אוושה בלב או לב מוגדל, היסטוריה משפחתית של מחלות לב וגורמים סוציו-דמוגרפיים, כגון גזע, מין, עישון, דיכאון ופעילות גופנית.
המגדר לא השפיע על המתאם הכולל גם למרות שנשים דיווחו באופן כללי על יותר הפרעות שינה מגברים. הם גם מצאו שהקשר החזק בין בריאות השינה למחלות לב לא היה שונה לפי גזע באופן כללי.

מתקשים לישון? חושבים על תרופות לשינה? היכנסו לפוסט: "שימוש ארוך טווח בתרופות מרשם לנדודי שינה לא נמצא קשור להטבת איכות השינה – דברים שחשוב לוודא"

אם מצאתם את המידע מענין ומועיל ורוצים לתרום להמשך העשייה למען בריאות טבעית מודעת לכולם, מוזמנים להפוך לתומך

כדי להתעדכן ראשונים מוזמנים להזין דוא"ל למטה

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s