שומנים ושמנים

שומנים/ שמנים

ארבעת השמנים המומלצים ביותר לכל בית באשר הוא

ולא בהכרח לפי סדר

שומנים בדומה לכולסטרול, נחוצים לנו ברוב הצורות שלהם.
השומנים מתחלקים לשלוש קבוצות:

  • שומן חד בלתי רווי – שמנים שבטמפרטורת החדר במצב צבירה נוזלי וכשהם בקירור הם מתגבשים.
    בקבוצה הזו נמצאים שמנים כדוגמת שמן זית, אבוקדו, זרעי ענבים. חומצות השומן שבהם נקראות לרוב אומגה 6, והם חשובים מאוד בשמירה על כלי הדם שלנו ובמניעת הסתיידויות.
  • שומן רב בלתי רווי – שמנים שבטמפרטורת החדר וגם בקירור יישארו במצב צבירה נוזלי.
    בקבוצה הזו נמצאים שמנים כמו פשתן, צ'יה, אגוז מלך והמפ. חומצות השומן שלהן נקראות לרוב אומגה 3, והן חשובות גם בשמירה על כלי הדם והלב, בהזנת העור ויכולות אף לסייע מבחינה קוגניטיבית
  • שומן רווי – אלה הם שומנים שמטמפרטורת החדר הם במצב צבירה של מוצק וצריך טמפרטורות גבוהות כדי שיהיו נוזליים. וגם אחר כך, הם יחזרו להיות מוצקים. שומנים אלה מגיעים בעיקר ממזון מהחי. ואני מציין את מצב הצבירה כי כך קורה גם אצלנו בכלי הדם, שומנים אלה הם שמייצרים את רובד השומן שסותם לאט לאט את כלי הדם עד למצב של אי ספיקה.

השמנים הזוכים :

  1. שמן קוקוס, שנחשב לאחד השמנים הבריאים ביותר אם לא ה..בריא מכולם.
    להלן יתרונות שמן הקוקוס
    השרשראות שלו הן בינוניות, ודומות מאוד לשומן שבחלב האם
    הגוף שלנו יודע לנצל אנרגיה משרשראות אלה יותר בקלות מאשר מפחמימות, ופירוק של שומן מייצר יותר אנרגיה.
    בשמן הקוקוס יש חומצת שומן שנקראת CLA והיא יודעת להקטין תאי שומן בגוף, ובכך לסייע בתהליכי הרזיה. למעשה, ה FDA מכיר בחומצת שומן זו ומתיר לרשום התוויה רפואית למוצרים שמכילים CLA.
    השמן נעולה להזנת העור והשיער שלנו, כתחליף לסרום.
    השמן מכיל חומרים אנטי בקטרילים ואנטי פטריתיים (חומצה קפרילית) וזו הסיבה שיש אנשים שמשתמשים בו כתחליף למשחת שיניים. והוא גם אחד השמנים שמותר לצרוך במצבים של קנדידה במערכת העיכול.
    נקודת הרתיחה של שמן הקוקוס היא הגבוהה ביותר מכל השמנים שבמטבח וניתן לבשל אותו בכל צורה ולאורך זמן.
    ישנם מחקרים שהוא גם יעיל במינון גבוה למניעת דמנסיה ואלצהיימר.
    חשוב לוודא ששמן הקוקוס שאתם רוכשים יהיה אורגני, כבישה קרה ושלא עבר שום תהליך או עיבוד.
  2. שמן זית בכבישה קרה אחוז חומציות נמוך מ 0.8%% ובעל תווית איכות ממועצת הזיתים. שמן זית אינו טוב לבישול ארוך טווח או טיגון עמוק. כי הוא מתחמצן. ירקות מוקפצים, "אל דנטה" זה כןן בסדר
  3. שמן אבוקדו מאוד בריא. הוא מכיל המון ויטמין EE, כלורופיל, ופיטוסטרולים שיודעים למנוע התחמצנות של הכולסטרול "הרע". נקודת הרתיחה שלו גבוהה יחסית וניתן להשתמש בו גםם בטיגון.
    שמן המפ – שמן המופק בכבישה קרה מזרעי הקנביס המעוקרים (ללא ה- THC שגורם ל"סוטול")
    השמן מכיל חומצות שומן מסוג אומגה 3 6 ו- 9 במינון והיחס המדויק לבני אדם.
    1 כפית לארוחה תיתן מינון מצוין של חומצות שומן חיוניות. זהו השמן הרב בלתי רווי הטוב ביותר. חשוב שיהיה בכבישה קרה ואסור שיבוא במגע עם חום ואור לזמן ממושך. כי הוא מתחמצן בקלות.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s